Close the Gap digitaal in het nieuw met Design is Dead

Frisse website nodigt uit om technologie een warm hart te geven

Close the Gap en digitaal agentschap Design is Dead sluiten hun vijfde jaar partnerschap af met een geslaagd project. De nieuwe website Close-the-gap.org versterkt de positie van de sociale onderneming als betrouwbare partner om samen de digitale kloof te overbruggen tussen rijke en opkomende landen. Het werd een mooi menselijk én technologisch verhaal, met twee teams die elkaar goed aanvullen en geloven in een schaalbare beweging met partners en believers in ‘Digital for Development’.

Helder en uitnodigend

Op het frisse responsieve platform Close-the-gap.org leer je de organisatie en het team kennen, hun activiteiten en partners. De website met veel functionaliteiten maakt elke actie concreet, van nieuw leven inblazen in bedrijfscomputers tot bijdragen in natura, van het adopteren van een project tot het meewerken aan initiatieven voor e-recycling.

De heldere opbouw, verzorgde afbeeldingen en teksten, het evenwichtig design en kleurgebruik maken de ontmoeting geslaagd. Drie Belgische bedrijven op vier zien economische voordelen in het opnemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid. Close The Gap nodigt uit om dit ook in uw business concreet te maken, door IT-materiaal van uw bedrijf te schenken en hun initiatieven te steunen.

Neem een kijkje op de website
of stuur een mailtje naar [email protected].

Zelfredzaamheid

Design is Dead werkte nauw samen met de sociale impact-organisatie, van concept, design en architectuur tot het maken van technologische keuzes en de ontwikkeling van het platform.

Net zoals Close the Gap mensen instrumenten geeft om zelf hun lot in handen te nemen, koos Design is Dead voor technologie waarmee het team van de organisatie intuïtief aan de slag kon gaan. De keuze voor open source Java CMS Bloomreach Developer liet veel flexibiliteit toe. Naast overleg, begeleiding en trainingsvideo’s werden praktische vragen vlot en collegiaal opgelost. Zo kreeg het modewoord ‘agile’ een echt concrete en efficiënte invulling.

Fantastisch

Olivier Vanden Eynde, Founder & CEO van Close the Gap International:
“Als ik zowel onze samenwerking met Design is Dead als het eindresultaat van onze nieuwe website in één woord moet beschrijven, ga ik zonder twijfel voor fantastisch! Wat dit team heeft verwezenlijkt is werkelijk ongelooflijk. We zaten voor 100% op dezelfde golflengte en hun creativiteit en dynamische aanpak hebben ervoor gezorgd dat Close the Gap nu een parel van een nieuwe website heeft. Ik wil hen dan ook enorm bedanken voor hun maandenlange en onvermoeibare inzet!”

Julie de Bergeyck, Impact, Engagement & Communications Director bij Close the Gap, voegt eraan toe:
“Ik vond het een eer om met Design is Dead te werken en te kunnen profiteren van hun talent en expertise, op hetzelfde niveau als grote bedrijven met de nodige budgetten. Een pluim ook voor mijn collega Liselotte Thijs, die dit project van A tot Z uitstekend mee heeft waargemaakt. Dit is een perfect voorbeeld van een samenwerking die onze organisatie vooruithelpt in onze missie om de digitale kloof te verkleinen en sociaal impact te realiseren in Afrika en elders.”

Over Design is Dead

Design is Dead is een professioneel bureau voor digitale transformatie met de beste technische talenten in de markt.  Agility is hun DNA en data stroomt door hun aderen! Dit ervaren team is een ijzersterke gids in digitale trajecten.
Het levert applicaties van topkwaliteit en beheerst de automatisering van complexe bedrijfsprocessen.

Design is Dead is onderdeel van Emakina Group. Het is thuis in digital experience platformen zoals Adobe Experience Cloud, Java-ontwikkeling op maat, grote online commerce- en dienstenplatformen, service-integratie door derden en efficiënte  managementtoepassingen, rapportage en technische assistentie. Door zijn vakkennis en aanpak heeft het team het vertrouwen gewonnen voor bedrijfskritische en lange-termijnprojecten bij een reeks internationale klanten.  www.designisdead.com

Middelburgstraat 64A, 1170 Watermaal-Bosvoorde België

www.designisdead.com